آموزش شیرینی های خوشمزه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
لوازم قنادی کیت کت
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش شیرینی های خوشمزه و آدرس amozeshsherenii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
ayda

آرشيو وبلاگ
مرداد 1396
تير 1396


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:شیرینی سکه ای دارچینی, :: 11:41 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی سکه ای دارچینی

 

آرد 1 لیوان  .  شکر 1/3 لیوان  .  شکر قهوه ای 1/3 لیوان  .  جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری

آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری  .  کره 4 قاشق غذاخوری  .  تخم مرغ 1 عدد  .  دارچین و نمک مقداری

 

شیرینی سکه ای

 

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، همچنین 30 دقیقه پیش از شروع کار ، کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسند.

 

کره نرم شده و شکر سفید و شکر قهوه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتش یکدست شود ، نوک قاشق نمک و تخم مرغ را اضافه کنید و مجدد بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند ، در ادامه آرد سفید ، آرد ذرت و جوش شیرین را مخلوط کنید و کم کم به مایه شیرینی اضافه نمایید ( آرام و یکنواخت مخلوط کنید ).

 

شیرینی سکه ای

 

مقداری شکر و مقداری پودر دارچین را باهم مخلوط کنید ( شکر 5 برابر پودر دارچین باشد یعنی 1 قاشق چایخوری پودر دارچین را با 5 قاشق چایخوری شکر مخلوط کنید ) ، پس از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند با قاشق تکه های از خمیر شیرینی بردارید و داخل دارچین شکری بغلطانید.

 

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل سینی فر با فاصله بچینید ، با پشت قاشق روی شیرینی ها را کمی فشار  دهید تا سطح شیرینی ها صاف شود  سینی را به مدت 5 – 10 دقیقه داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید ( بسته به نوع فر زمان پخت متفاوت میباشد ) ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا شیرینی ها خوب سرد شوند.

 

نکته ها : میتوانید به جای شکر سیاه از همان مقدار شکر سفید استفاده کنید ، آرد ذرت را هم میتوانید حذف کنید اما آرد ذرت بافت ترد و خوبی به شیرینی خواهد داد ، این شیرینی ها تا 3 روز در دمای اتاق و در ظرف دربسته قابل نگهداری و مصرف میباشند.

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:شیرینی حاجی بادامی شیرینی حاجی بادامی پودر قند 3 لیوان , زرده تخم مرغ 2 عدد , جوش شیرین 1/3 قاشق چایخوری پودر هل 1/4 قاشق چایخوری , گلاب 1 قاشق غذاخوری , آرد بادام مقدار لازم شیرینی بادامی طرز تهیه : فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ زرده های تخم مرغ و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس گلاب را اضافه کنید, در ادامه جوش شیرین و پودر هل را اضافه کنید ، پس از اینکه تمام مواد به خوبی ترکیب شدند آرد بادام را قاشق قاشق اضافه کنید ، آنقدر آرد بادام اضافه کنید که خمیر نرمی بدست بیاید ( در صورت لزوم به آموزش تهیه آرد بادام مراجعه شود ), شیرینی بادامی ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، از خمیر شیرینی تکه هایی کوچک بردارید و کف دست تان به صورت گرد شکل دهید و روی کاغذ روغنی بچینید ( شیرینی حاجی بادامی کوچک و کمی بیشتر از اندازه یک بندانگشت است ), سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 – 10 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید ، پس از اینکه کمی خنک شد شیرینی ها را از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید, نکته ها : میتوانید با پودر قند روی شیرینی ها را تزیین کنید ، در صورت تمایل میتوانید از کمی زعفران برای خوشرنگ شدن این شیرینی استفاده کنید ، شیرینی حاجی بادامی خشک بوده و در دهان آب میشود و به مدت طولانی در ظرف دربسته قابل نگهداری میباشد,, :: 11:40 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی حاجی بادامی

 

پودر قند 3 لیوان  .  زرده تخم مرغ 2 عدد  .  جوش شیرین 1/3 قاشق چایخوری

پودر هل 1/4 قاشق چایخوری  .  گلاب 1 قاشق غذاخوری  .  آرد بادام مقدار لازم

 

شیرینی بادامی

 

طرز تهیه : فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ زرده های تخم مرغ و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس گلاب را اضافه کنید.

 

در ادامه جوش شیرین و پودر هل را اضافه کنید ، پس از اینکه تمام مواد به خوبی ترکیب شدند آرد بادام را قاشق قاشق اضافه کنید ، آنقدر آرد بادام اضافه کنید که خمیر نرمی بدست بیاید ( در صورت لزوم به آموزش تهیه آرد بادام مراجعه شود ).

 

شیرینی بادامی

 

ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، از خمیر شیرینی تکه هایی کوچک بردارید و کف دست تان به صورت گرد شکل دهید و روی کاغذ روغنی بچینید ( شیرینی حاجی بادامی کوچک و کمی بیشتر از اندازه یک بندانگشت است ).

 

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 – 10 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید ، پس از اینکه کمی خنک شد شیرینی ها را از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید.

 

نکته ها : میتوانید با پودر قند روی شیرینی ها را تزیین کنید ، در صورت تمایل میتوانید از کمی زعفران برای خوشرنگ شدن این شیرینی استفاده کنید ، شیرینی حاجی بادامی خشک بوده و در دهان آب میشود و به مدت طولانی در ظرف دربسته قابل نگهداری میباشد.

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی نخودچی بدون فر, :: 11:39 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی نخودچی بدون فر

 

آرد نخودچی 1 لیوان  .  پودر شکر 1 لیوان  .  کره ذوب شده یا روغن جامد 1/2 لیوان  .  هل 2 عدد

 

شیرینی توپی

 

طرز تهیه : آرد نخودچی را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، با قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی که رنگ آرد طلایی شده و عطر خوبی از آرد نخودچی بلند شود سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.

 

شیرینی توپی

 

برای تهیه پودر شکر شکر و دانه های هل را داخل میکسر بریزید و بزنید تا به شکل پودر شود سپس همراه با کره ذوب شده به آرد نخودچی اضافه نمایید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم درآید ( میتوانید از پودر قند هم استفاده کنید ).

 

شیرینی توپی

 

با دست از خمیر تکه هایی به اندازه یک گردو بردارید و به شکل گرد حالت دهید ( میتوانید روی شیرینی ها را کمی مرطوب کنید سپس مقداری خلال بادام یا پودر پسته روی شیرینی ها بپاشید ) ، شیرینی ها را داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.

 

نکته ها : راز خوشمزه شدن این شیرینی بو دادن آرد نخودچی است یعنی باید به اندازه ای تفت دهید که بوی خوبی از آرد بلند شود ؛ میتوانید به جای کره از روغن جامد هم استفاده کنید اما کره طعم بهتری به شیرینی میدهد.

 

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی رولت خشخاش شکلاتی, :: 11:38 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی رولت خشخاش شکلاتی

 

تخم مرغ 4 عدد  .  شکر 1/2 لیوان  .  آرد 2/3 لیوان  .  دانه خشخاش 2 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر 1/4 قاشق چایخوری  .  مغز پسته 1/2 لیوان  .  اسانس وانیل چند قطره

پنیر خامه ای 200 گرم  .  پودر قند 3/4 لیوان  .  سس شکلاتی 1/2 لیوان  .  خامه 1/2 لیوان

 

رولت

 

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، شکر و تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بریزید و با دور تند همزن 5 دقیقه بزنید سپس اسانس وانیل را اضافه کنید.

 

رولت

 

آرد ، بکینگ پودر و دانه خشخاش را مخلوط کنید و کم کم به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه نمایید ، به آرامی مواد را مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود.

 

رولت

 

 داخل قالب کیک مستطیل شکل ، کاغذ روغنی بگذارید و مایه کیک را روی کاغذ بریزید و پخش کنید سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید ( دقت کنید که ارتفاع کیک پس از ریختن داخل قالب زیاد نباشد ).

 

رولت

 

برای تهیه کرم میانی رولت ، پنیر خامه ای و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و 1 دقیقه با دور تند همزن بزنید ، خامه را اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر بزنید تا کرم غلیظ و حجیم شود سپس کرم را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

 

رولت

 

 کیک را پس از پخت از فر خارج کنید ، نصف لیوان آب ولرم و 1 قاشق غذاخوری شکر را باهم مخلوط کنید و سطح کیک را با این محلول برس بکشید ، 5 دقیقه صبر کنید سپس کرم خامه ای را روی کیک بریزید و با کمک کاغذ کیک را رول کنید.

 

رولت

 

سس شکلاتی را روی رولت بدهید و با پسته تزیین کنید ، رولت را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس برش بزنید و سرو کنید ( میتوانید از شکلات آب شده و انواع کرم های شکلاتی هم استفاده کنید ).

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی, :: 11:37 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی تَرَک شکلاتی

 

آرد 1/2 لیوان  .  شکر 1/2 لیوان  .  تخم مرغ 1 عدد  .  کره 30 گرم  .  پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری  . شکلات چیپسی 50 گرم  .  اسانس وانیل چند قطره  .  پودر قند مقداری

 

شیرینی عید

 

طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، داخل کاسه ای آرد ، شکر ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر و مقدار کمی نمک را مخلوط کنید سپس این مواد را الک کنید.

 

کره سرد و سفت را از یخچال خارج کنید و به تکه های کوچک خرد نمایید ، تکه های کره را به مخلوط ارد اضافه کنید و با کمک انگشتان دست مخلوط نمایید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند ، در این مرحله تخم مرغ ، اسانس وانیل و شکلات چیپسی را اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

 

شیرینی عید

 

تکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل گرد کف دست تان حالت دهید سپس داخل پودر قند بزنید ، این توپ ها را 10 دقیقه در فریزر یا یخچال قرار دهید تا سرد شوند ( بدلیل وجود کره ممکن است خمیر شیرینی در زمان تهیه شل شود که با قرار دادن در یخچال یا فریزر بافت شیرینی سفت و منسجم میشود ).

 

توپ های خمیری را با فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی قرار داده اید بچینید سپس سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 دقیقه قرار دهید ، پس از پخت شیرینی ها پهن می شوند و روی شیرینی ها ترک میخورد ، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی های خوب سرد شوند.

 

نکته ها : پیشنهاد میشود به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید ، میتوانید علاوه بر کاکائو 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری اضافه کنید و شیرینی شکلاتی با طعم موکا داشته باشید.

 

 

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه نان شیرینی گیلاس, :: 11:36 :: نويسنده : ayda

 

 

خمیر نان شیرینی گیلاس

 

آرد 3 و 1/4 لیوان  .  شیر ولرم 1 لیوان  .  مخمر فوری 1 قاشق چایخوری  .  تخم مرغ 2 عدد

شکر 4 قاشق غذاخوری  .  کره 2 قاشق غذاخوری  .  نمک 1/2 قاشق چایخوری

 

مواد داخل نان شیرینی گیلاس

 

گیلاس 500 گرم  .  کره 4 قاشق غذاخوری  .  شکر 1 قاشق غذاخوری  .  آرد 1/2 لیوان

 

شیرینی گیلاس

 

طرز تهیه : شیر ولرم و مخمر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و 5 دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کند سپس 1/2 لیوان آرد و 2 قاشق غذاخوری شکر را به شیر اضافه و مخلوط کنید ، روی ظرف را بپوشانید و 1 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید.

 

شیرینی گیلاس

 

پس از استراحت مواد میتوانید کره ، 1 تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری شکر و نمک را اضافه کنید ، با قاشق هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس باقی مانده آرد را روی مواد الک کنید و کم کم با دست مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

 

شیرینی گیلاس

 

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید و روی کاسه را با کیسه فریزر خوب بپوشانید ، خمیر را 2 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم خمیر 3 برابر شود سپس خمیر را به 16 قسمت مساوی تقسیم کنید.

 

شیرینی گیلاس

 

خمیرها را با دست به شکلی که میبینید حالت دهید و داخل خمیر را کمی گود کنید ، خمیرها را داخل قالبی که چرب کرده اید قرار دهید و گیلاس های بدون هسته را داخل بخش گود خمیر قرار دهید و روی گیلاس ها کمی شکر بپاشید ، روی قالب را بپوشانید و 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.

 

شیرینی گیلاس

 

پس از استراحت خمیر 1 تخم مرغ باقی مانده را با چنگال بزنید سپس قسمت های بالای خمیر را به تخم مرغ آغشته کنید ، داخل کاسه ای 1/2 لیوان آرد ، 1 قاشق غذاخوری شکر و 4 قاشق غذاخوری کره بریزید و با دست مخلوط کنید تا شبیه خرده نان شود سپس روی خمیر را با آن خوب پوشش دهید.

 

شیرینی گیلاس

 

قالب را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 دقیقه قرار دهید ، پس از اینکه لبه های خمیر طلایی شد از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید.

 

نکته ها : میتوانید به غیر از گیلاس از میوه های مختلف ، خرما ، آجیل و … برای پر کردن این نان شیرینی استفاده کنید.

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی چوروس با سس شکلاتی, :: 11:36 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی چوروس با سس شکلاتی

 

کره 4 قاشق غذاخوری  .  آرد 2 لیوان  .  آب 1 لیوان  .  تخم مرغ 3 عدد  .  شکر 1/2 لیوان

نمک 1/4 قاشق چایخوری  .  پودر دارچین 1 قاشق چایخوری  .  اسانس وانیل چند قطره

 

شیرینی ایتالیایی

 

طرز تهیه : کره ، آب ، نمک و 1 قاشق غذاخوری شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مواد را هم بزنید تا به جوش بیاید سپس آرد و اسانس وانیل را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه با حرارت ملایم هم بزنید تا خمیر جمع شود.

 

قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر کمی سرد شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید ( پس از اصافه کردن هر تخم مرغ با قاشق خوب مخلوط کنید تا تخم مرغ جذب خمیر شود و خمیر لطیفی بدست بیاید ).

 

شیرینی ایتالیایی

 

داخل قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید ، قیف را روی قابلمه بگیرید و با فشار خمیر را به بیرون هدایت کنید.

 

پس از اینکه حدود 10 سانتیمتر از خمیر خارج شد با قیچی خمیر را ببرید و داخل روغن بیندازید ( روش تهیه همانند بامیه است ) ، با قاشق مدام حرکت دهید تا تمام سطح شیرینی یکدست سرخ شود.

 

شیرینی ایتالیایی

 

پس از سرخ شدن شیرینی را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود ، مقداری شکر و پودر دارچین را مخلوط کنید و داخل سینی بریزید سپس شیرینی ها را داخل آن بزنید و سرو کنید.

 

شیرینی ایتالیایی

 

شیرینی چوروس در اسپانیا بسیار محبوب است و همراه با سس شکلاتی سرو میشود ، برای تهیه سس شکلاتی مقداری شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کنید سپس با مقداری خامه مخلوط نمایید و همراه با شیرینی سرو کنید.

 

نکته ها : در بعضی از دستورات این شیرینی تخم مرغ وجود ندارد ، میتوانید به جای 3 تخم مرغ از 1/2 لیوان آب استفاده کنید !

 

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی تارتلت لیمویی, :: 11:31 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی تارتلت لیمویی

 

تخم مرغ 2 عدد  .  شکر 1/3 لیوان  .  کره 5 قاشق غذاخوری  .  آرد 1 و 1/3 لیوان

جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری  .  خامه ترش یا ماست 1 قاشق غذاخوری

 

کرم لیمویی

 

تخم مرغ 3 عدد  .  شکر 1/3 لیوان  .  پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری

کره 6 قاشق غذاخوری  .  آبلیمو تازه 1/2 لیوان  .  نمک 1/8 قاشق چایخوری

 

تارت لیمویی

 

طرز تهیه کرم لیمویی : تخم مرغ ها ، شکر ، پوست لیموی رنده شده و نمک را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا یکدست شود سپس تکه های کره و آبلیموی تازه را اضافه و مخلوط کنید.

 

تارت لیمویی

 

مواد را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، مدام هم بزنید تا کره اب شده و کرم غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و از یک صافی عبور دهید ، کرم را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود ( این کرم را میتوانید تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید ).

 

تارت لیمویی

 

طرز تهیه شیرینی تارتلت : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ 2 عدد تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود ( اگر تخم مرغ درشت باشد 1 عدد کافی است ).

 

تارت لیمویی

 

کره را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا حالتی خامه ای پیدا کند ، جوش شیرین و خامه ترش یا ماست را مخلوط و به مایه شیرینی اضافه نمایید ،  پس از اینکه تمام مواد مخلوط شدند آرد را اضافه و مخلوط کنید ، مواد را با ملایمت ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید.

 

تارت لیمویی

 

داخل قالب کاپ کیک را چرب کنید ، تکه هایی به اندازه گردو از خمیر بردارید ، خمیر را داخل قالب پهن کنید و با فشار انگشت داخل خمیر را گود نمایید ( با این مقدار خمیر میتوانید 36 شیرینی تهیه کنید ، اگر قالب کافی در دسترس ندارید میتوانید شیرینی ها را در چند مرحله آماده کنید و تا نوبت بعدی خمیر را داخل کیسه فریزر و در یخچال نگهداری کنید ).

 

تارت لیمویی

 

قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید به مدت 10 دقیقه قرار دهید و پس از اینکه لبه شیرینی ها طلایی شد از فر خارج کنید و روی توری برگردانید ، صبر کنید تا شیرینی ها خوب سرد شوند سپس داخل آنها را با کرم لیمویی پر کنید و روی آن را با تکه های میوه ، خامه فرم و … گرفته تزیین و سرو کنید.

 

نکته ها : نیم ساعت پیش از شروع به کار ، کره و تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند ، دقت کنید که آب لیمو تازه باشد بدلیل اینکه ابلیموهای بازاری کمی تلخ مزه هستند.

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی هلالی فندقی, :: 11:30 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی هلالی فندقی

 

آرد 1 لیوان  .  کره 125 گرم  .  پودر قند 1/3 لیوان  .  فندق خرد شده 1/2 لیوان

اسانس وانیل 1/4 قاشق چایخوری  .  شکلات تخته ای یا پودر قند مقداری برای تزیین

 

شیرینی فندقی

 

طرز تهیه : کره نرم شده در دمای اتاق ، اسانس وانیل و 1/3 لیوان پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و سبک شود سپس آرد را قاشق قاشق اضافه و مخلوط کنید ( با قاشق اضافه و مخلوط کنید ).

 

فندق خرد شده را به خمیر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود ، با دست تکه هایی از خمیر بردارید و به شکل هلال حالت دهید ( اندازه هر خمیر کمی کوچکتر از انگشت دست باشد ، حجم خمیر پس از پخت بیشتر میشود ) ، همچنین میتوانید خمیر را به آرامی باز کنید و قالب بزنید.

 

شیرینی فندقی

 

 داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را با فاصله داخل سینی قرار دهید ، سینی را در فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها آماده شوند.

 

شیرینی های پخته را پس از سرد شدن در پودر قند بزنید یا مقداری شکلات تخته ای را روی حرارت بخار ذوب کنید و روی شیرینی بریزید ، این شیرینی ها تا 1 هفته در دمای اتاق و ظرف دربسته قابل نگهداری میباشند.

 

نکته ها : بدلیل وجود کره خمیر شیرینی را ورز ندهید و به ملایمت با خمیر رفتار کنید ، میتوانید به جای 125 گرم کره از 90 گرم روغن جامد استفاده کنید ، اگر خمیرها پیش از قرار دادن در فر شل شده بودند 30 دقیقه داخل فریزر استراحت دهید تا سرد شوند.

 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی رولت مربایی, :: 11:29 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی رولت مربایی

 

آرد 6 قاشق غذاخوری  .  تخم مرغ 5 عدد  .  شکر 6 قاشق غذاخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری  .  بکینگ پودر 1/3 قاشق چایخوری  .  مربا یا مارمالاد مقدار لازم

 

شیرینی رولت

 

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ تخم مرغ ها ، شکر و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و 15 دقیقه با همزن بزنید سپس مخلوط آرد و بکینگ را کم کم اضافه کنید و با قاشق به صورت دورانی و آرام مخلوط کنید.

 

داخل قالب مستطیل شکلی را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید سپس مایه رولت را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید ( حداکثر به اندازه 1 بندانگشت ارتفاع مایه رولت باشد ) ، قالب را داخل فری که گرم شده است 20 – 30 دقیقه قرار دهید تا کیک رولت بپزد.

 

شیرینی رولت

 

 پس از پخت قالب را از فر خارج کنید ، کیک را با کاغذ از قالب خارج کنید و روی سطح کار قرار دهید سپس به آرامی رول کنید و کناری قرار دهید تا خنک شود.

 

پس از اینکه کیک خنک شد رول را باز کنید و روی سطح آن مارمالاد یا مربا بریزید و مجدد کیک را رول کنید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود و جا بیفتد.

 

شیرینی رولت

 

پس از اینکه رولت خوب سرد شد و خودش را گرفت از یخچال خارج کنید ، روی رولت پودر قند بپاشید و برش بزنید و سرو کنید ( میتوانید برای تزیین از خامه ، بستنی ، سس شکلاتی و … استفاده کنید ).

 

نکته ها : در زمان ریختن مایه کیک درون قالب دقت داشته باشید که مایه رولت به طور  یکسان در قالب پخش و صاف شود ، برای جلوگیری از خشک شدن رولت حتما فر را پیش از کار گرم کنید و کاسه ای آب داخل فر قرار دهید.